= Сообщение: 53 из 1947 =========================================== RU.BINKD = От : Yuri Myakotin 2:5020/4441.1 17 Oct 13 20:41:42 Кому : Pavel Gulchouck 17 Oct 13 20:41:42 Тема : То ли лыжи не едут... FGHI : area://RU.BINKD?msgid=2:5020/4441.1+52601348 На : area://RU.BINKD?msgid=2:463/68+525fe1a1 = Кодировка сообщения определена как: CP866 ================================== Ответ: area://RU.BINKD?msgid=2:463/68+52604149 ============================================================================== Hello Pavel!
Thursday October 17 2013 16:05, Pavel Gulchouck wrote to Yuri Myakotin:
YM>> Вообще, с хэндлами и указателями в коде под x64 версию нужно YM>> аккуратнее, они ж там никак не int (32бит)
PG> Нет ли у MSVC опции считать int (или хотя бы long) 64-битным на PG> 64-битной системе? похоже что нет. Только size_t автоматически 4байта в 32бит и 8байт в 64. А long - синоним int (long long = int64) MSVC вообще варнинги выдает при использовании в присвоении разных типов, даже если они в реальности одно и то же - дабы программеры использовали специализированные типы, а не универсальные типа int или void * - как раз для того, чтобы при изменении размерности типов не переписывать заново код.
PG> Боюсь, если handle (socket, size_t, time_t, void* и PG> т.д.) по размеру больше, чем int, там ещё много граблей вылезет. :( Ага. Собственно, потому-то лучше int с хэндлами и указателями вообще не использовать, или задать собственный тип - что-то навроде #ifdef (WIN64) #define INT long long #else #define INT int
[cut] When you use Visual C++ to create applications to run on a 64-bit Windows operating system, you should be aware of the following issues:
An int and a long are 32-bit values on 64-bit Windows operating systems. For programs that you plan to compile for 64-bit platforms, you should be careful not to assign pointers to 32-bit variables. Pointers are 64-bit on 64-bit platforms, and you will truncate the pointer value if you assign it to a 32-bit variable.
size_t, time_t, and ptrdiff_t are 64-bit values on 64-bit Windows operating systems.
time_t is a 32-bit value on 32-bit Windows operating systems in Visual C++ versions before Visual C++ 2005. time_t is now a 64-bit integer by default. For more information, see Time Management.
You should be aware of where your code takes an int value and processes it as a size_t or time_t value. It is possible that the number could grow to be larger than a 32-bit number and data will be truncated when it is passed back to the int storage.
The %x (hex int format) printf modifier will not work as expected on a 64-bit Windows operating system. It will only operate on the first 32 bits of the value that is passed to it.
Use %I32x to display an integer on a Windows 32-bit operating system.
Use %I64x to display an integer on a Windows 64-bit operating system.
The %p (hex format for a pointer) will work as expected on a 64-bit Windows operating system. [cut]
See all in Hell, Yuri --- Мессагомаратель 1.1.5-b20110320 * Origin: Убей человека. Прежде всего в самом себе. (2:5020/4441.1)